Přehled učiva

Od pondělí 16.9. budu učivo a úkoly publikovat ve streamu v Google učebně 1.B. 

MJ

Pátek 13.9.

Pracovní list "jablíčka" - volné kroužení hrotem pastelky, držení "ve špetičce". 

Domácí úkol - druhá strana pracovního listu "jablíčka". Kdo chce, může si jablíčka vybarvit.

Písanka cviky - strana 2, motáme klubíčka, ne čmáranice, plynulé kroužení, uvolněný pohyb.

Písanku cviky mám vybranou u sebe.

Živá abec. - opakujeme říkanku "Koloběžky". Str. 13 - žluté a červené míčky dole.

Matematika- pomocí pěti kostek znázorňujeme příklady na sčítání do pěti, důsledně říkáme "plus".

Str. 13 cv. 6, 7. Domácí úkol M - str. 13 cv. 8. 

Čtvrtek 12.9.

Sešity prvouka mám vybrané u sebe, dostanou v pondělí.

Živá abeceda - str. 11 - ve stoje, správné držení tužky "ve špetičce", plynule vedená linie, ruka, která nepíše, přidržuje sešit. Dále ŽA str. 14.

Na volný papír jsme nacvičovali pastelkou "motání klubíček". 

Matematika - rozpoznáváme číslice a počty prvků 1 až 5. Prac. seš. str. 12 cv. 1. 

Pracovní list "skřítek".

Domácí úkoly: Pracovní list "opička" - pečlivě vybarvi podle pokynů. Hlídej si správné držení tužky "ve špetičce". 

Další úkol - trénuj říkanku "koloběžky" - Živá abeceda str. 11. Výrazná výslovnost, vytleskávání rytmu. 

Středa 11.9.

Děkuji všem rodičům, kteří poslali do třídy papírové kapesníky a ručníky a papíry do kopírky. Co se týká kapesníků a papír. ručníků, bude potřeba stálý plynulý přísun, však to znáte, jak je to s dětmi...

Na webových stránkách školy je zveřejněna nabídka kroužků, elektronické přihlašování bude spuštěno 12.9. v 18 hod. Včas se prosím přihlaste do Bakalářů.

Všechny děti dostaly na svůj žákovský mail pozvánku do Google učebny. Po prvním přihlášení do žákovského Google účtu změňte heslo A TOTO HESLO SI NĚKAM ZAPIŠTE! Na tvorbě hesla by se měly podílet děti, je to jejich účet a heslo si budou muset pamatovat. Každý rok se stává, že heslo někdo zapomene, ztratí...Nové může vygenerovat jen administrátor, jsou s tím zbytečné starosti a dítě může být nějakou dobu bez přístupu k učebně, kde bude učivo pro nemocné, různé materiály a úkoly.

Dnešní učivo:

Živá abeceda - stránka 12 podle úkolů dole na stránce. Úkol "zelený puntík" - podle diktátu děti kreslily barevné puntíky na okraje obrázku. Celou dnešní výukou se prolínaly pojmy "vlevo, vpravo, nahoře, dole, vpředu, vzadu". Některé děti si pletou pravolevou orientaci, prosím trénovat, musí to znát bezpečně.

Písanka cviky - str. 1, uvolňovací cvik, důsledná kontrola správného držení tužky ("špetička").

Domácí úkol - nacvičujeme zpaměti básničku "Myš" v písance, výrazná výslovnost, vytleskávání - rytmizace. Procvičovat doma opakovaně.

Cviky z písanky a Živé abecedy procvičujeme nejdříve na papír, tyto papíry jim dávám domů, prosím vyndávat z aktovky, ať se tam nehromadí.

Matematika - str. 9 cv. 7 - stavby podle diktátu. 5 kostek, svižný diktát ("2 vlevo, 3 vpravo, 4 vlevo 1 vpravo" atd. - důsledně kontrolovat správnost levé a pravé strany. Procvičovat i doma.

Dále str. 11 cv. 6.

Prvouka - str. 6, 7. Sešity prvouka mám vybrané ke kontrole. Rovněž mám vybrané žákovské knížky.


Úterý 10.9.

Důležité!!! Dnes děti dostanou přístupové údaje do Bakalářů a do Google učebny. Nemocným dětem pošlu mailem. Všem rodičům během odpoledne pošlu návod a bude zveřejněn na stránkách třídy v rubrice Informace.

Živá abeceda str. 9, 10. Domácí úkol str. 10 zelený puntík. 

Sešity matematika - mám je vybrané od dětí, které měly již hotový domácí úkol z matematiky.

Psaní - uvolňovací cvik "myška běhá" - ve stoje, plynulý pohyb hrotu tužky po papíře, správné držení tužky "ve špetičce".

Anglický jazyk str. 2: "Hello, I´m Ella". Trénovat doma se členy rodiny, umět se takto představit. 

Pracovní sešit AJ je objednán, v sešitu budou přístupové údaje do interaktivní učebnice AJ.

Pondělí 9.9.

Domácí úkol - matematika str. 10 cv. 1.

Dlouhodobý domácí úkol - nacvičujeme pravolevou orientaci (děti by měly umět ukázat vlevo, vpravo).

Živé abecedy mám vybrané, domácí úkol v ŽA nemají, tak ať zbytečně nezatěžujeme aktovku. Dvě děti neměly splněný domácí úkol, těm jsem ŽA dala domů k doplnění úkolu.

Tělesná výchova - prosím, aby děti nenosily ten den šperky, do tělocvičny si je brát nemohou, necháváme ve třídě, ale za šperky neručím.

Pátek 6.9.

Živá abeceda str. 6, 7 - Jsem ve škole. Domácí úkol - říkat věty k obrázkům.

Živá abeceda str. 8 zelený puntík - domácí úkol - vybarvit obrázek. Trénovat správné držení tužky "ve špetičce". 

Matematika obrázek "Hřiště" - opět jsme tvořili věty, na tomto obrázku jsme též trénovali pravolevou orientaci. Některé děti si pletou pravou a levou stranu - trénovat doma.

Dále jsme v matematice udělali str. 8 cv. 1.

On-line cvičení z matematiky k probíranému tématu - stránky Škola s nadhledem, kliknout na on-line cvičení, zadat kód, který je vždy nahoře na stránce v matematice.

Učíme se písničku "My jsme malí muzikanti":

My jsme malí muzikanti, my umíme pěkně hrát,

na bubínek zabubnovat, na housličky zafidlat.

Na housličky fidli, fidli, na píšťalku tydli tydli,

na bubínek bum, bum, bum, až se třese celý dům. 


Čtvrtek 5.9.

Pomůcky na pátek: penál, krteček, pracovní sešity Živá abeceda a Matematika.

Vážení rodiče, přehled základních informací máte v mailu i na webových stránkách školy a třídy, ale chápu, že nyní se toho nahrnulo hodně a mám třeba specifické požadavky na pomůcky (matematická obálka), takže se neostýchejte napsat dotaz, ráda vše upřesním. Např. nyní byl dotaz ke špejličkám na geometrické modelování - do obálečky dát 20 ks, každý dlouhý 5 cm, používáme klasické špejle, prosím, aby to nebyly špičaté části špejlí na grilování. To dáme👍.........

Domácí úkol: opakujeme říkanku ze včerejška společně s cvičením prstíků. Zkusíme si doma správné držení tužky podle dnešního tréninku ve škole, nacvičujeme psaní křestního jména se správným držením tužky. 

Středa 4.9.

Prosím rodiče, aby již nevstupovali do budovy, ani do zádveří. V 7:50 budu před školou, budeme mít možnost spolu hovořit. Přinesu rovněž pracovní sešity pro marodečky.

Seznámení s organizací vyučovací hodiny, pokyny, komunikace s dětmi. 

Živá abeceda str. 4, 5 - rozmluvení dětí podle obrázků, tvoříme celé věty. Domácí úkol - ukázat tuto dvojstránku rodičům a opět říkat hezké věty podle obrázků.

Dlouhodobý úkol - nácvik říkanky (rytmizace jednoduchého cvičení pro rozvoj jemné motoriky):

Ťuká, ťuká deštík, na široký deštník.

Ťuká, ťuká prstíkem, kdo je pod tím deštníkem?

To jsem já, panenka, točí se mi sukénka.

Běžím, běžím k sluníčku, osušit si sukničku.

"Krteček" - prosím vyplnit jméno dítěte, datum narození, jména a telefony rodičů. 

Postupně všechny sešity obalit průhledným obalem.

Úterý 3.9.

Prohlídka školy, orientace v budově. Děti dostaly "tečky a číslice", uloží do matematické obálky (zde záložka Informace, úvodní informace).